Vyhľadávanie v online časopise
Online časopis
Návrhy na začatie prejudiciálneho konania k problematike verejného obstarávania
Dátum: Rubrika: Z rozhodovacej činnosti
Súdny dvor Európskej únie vydal v mesiacoch november - december 2023 nasledujúce návrhy k problematike verejného obstarávania.
Vec C-477/23
6. november 2023
Návrh na začatie prejudiciálneho konania, ktorý podal Vărchoven administrativen săd (Bulharsko) - Obština Belovo/Rakovoditel na Rakovoditel na Upravliavaštija organ na Operativna programa "Okolna sreda
Účastníci konania pred vnútroštátnym súdom
Obština Belovo
Odporca v konaní o kasačnom opravnom prostriedku: Rakovoditel na Upravliavaštija organ na Operativna programa "Okolna sreda
Prejudiciálne otázky
1. Bráni výklad článku 2 bodov 10, 36 a 37 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1303/2013zo 17. decembra 2013, ktorým sa stanovujú spoločné ustanovenia o Európskom fonde regionálneho rozvoja, Európskom sociálnom fonde, Kohéznom fonde, Európskom poľnohospodárskom fonde pre rozvoj vidieka a Európskom námornom a rybárskom fonde a ktorým sa stanovujú všeobecné ustanovenia o Európskom fonde regionálneho rozvoja, Európskom sociálnom fonde, Kohéznom fonde a Európskom námornom a rybárskom fonde, a ktorým sa zrušuje nariadenie Rady (ES) č.1083/2006 (Ú.v. EÚ L 347, 2013, s. 320) (ďalej len "nariadenie č. 1303/2013") vnútroštátnej právnej úprave alebo výkladovej a aplikačnej praxi tejto právnej úpravy, podľa ktorej sa v prípade, ako je ten v konaní vo veci samej, má za prijímateľa dotácie z prostriedkov Európskych štrukturálnych a investičných fondov (ďalej len "prostriedky EŠIF") považovať iba tá jedna z partnerských obcí (účastníkov ADBFP), ktorá podpísala zmluvu o riadení finančnej dotácie ako hlavný partner? Aké predpoklady musí organizácia spĺňať na to, aby mohla byť v prípade, ako je tento, klasifikovaná ako prijímateľ podľa článku 2 bodu 10 nariadenia č. 1303/2013?
2. Bráni výklad článku 2 bodov 10, 36 a 37 nariadenia č. 1303/2013 vnútroštátnej právnej úprave alebo výkladovej a aplikačnej praxi tejto právnej úpravy, podľa ktorej sa v prípade, ako je ten v konaní vo veci samej, finančná oprava z dôvodu porušenia predpisov verejného obstarávania spáchaného hospodárskym subjektom určí rozhodnutím, adresátom ktorého je iný hospodársky subjekt, ktorý nespáchal porušenie, ale je uvedený ako hlavný partner v zmluve o poskytnutí finančnej dotácie?
3. Bráni nariadenie č. 1303/2013 vnútroštátnej právnej úprave alebo výkladovej a aplikačnej praxi tejto právnej úpravy, podľa ktorej je možné zodpovednosť za finančné opravy zmluvne prerozdeliť medzi partnermi projektu, alebo musí každý hospodársky subjekt niesť zodpovednosť za finančné opravy
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.