Vyhľadávanie v online časopise
Online časopis
Meet the buyer v sektore IT zákaziek
Dátum: Rubrika: Články
Akcie „Meet the byuer“, čiže priestor pre uchádzačov o verejné zákazky „stretnúť“ svojho nákupcu, sa začína presadzovať aj v podmienkach verejného obstarávania na Slovensku. Ide o neformálny spôsob komunikácie verejného obstarávateľa alebo obstarávateľa s dodávateľmi, ktorého hlavným cieľom je zoznámiť potenciálneho dodávateľa (potenciálneho uchádzača o verejnú zákazku) s plánmi verejného obstarávateľa alebo obstarávateľa ohľadom pripravovaných zákaziek. Stretnutie s dodávateľmi nemá pevne stanovenú štruktúru, je na zvážení každého verejného obstarávateľa, akú formu zvolí a aký okruh informácií poskytne alebo si vymení s účastníkmi trhu. V zahraničí má tento formát dlhoročnú tradíciu, na Slovensku sa postupne udomácňuje. Ide o určitú alternatívu k prípravnej trhovej konzultácii, ktorá sa na rozdiel od Meet the buyer už týka konkrétnej verejnej zákazky, pričom Meet the buyer je spravidla poňatý podstatne širšie a zameriava sa na predstavenie určitých inštitútov verejného obstarávania, ktoré záujemcovia/uchádzači napríklad málo využívajú a najmä podáva základnú informáciu o viacerých zákazkách, ktoré sú v štádiu prípravy a môžu byť v dohľadnej dobe vyhlásené. Tieto akcie môžu organizačne nenáročným spôsobom podporiť strategické nakupovanie a následne aj širšiu hospodársku súťaž medzi dodávateľmi a vzbudiť väčšiu dôveru účastníkov trhu v procesy verejného obstarávania. Cieľom tohto článku je predstaviť Meet the buyer, ktorý bol realizovaný Ministerstvom investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR (ďalej len „MIRRI“) koncom roku 2022 so zameraním na sektor IT zákaziek, a najmä predstaviť spätnú väzbu účastníkov trhu na vybrané otázky k jednotlivým inštitútom verejného obstarávania priamo od potenciálnych uchádzačov, ktoré môžu verejným obstarávateľom a obstarávateľom slúžiť ako zaujímavý prieskum.
a) písomne formou mailovej komunikácie – 10 %,
b) on-line (napr. cez platformu MS Teams) – 31%,
c) osobné stretnutie so zástupcami verejného obstarávateľa – 59 %.
a) individuálne s každým osloveným záujemcom – 55 %,
b) spoločne so všetkými ďalšími účastníkmi PTK – 45 %.
a) áno – 72 %,
b) nie – 28 %.
a) opis predmetu zákazky – 38 %,
b) podmienky účasti vo verejnom obstarávaní – 10 %,
c) kritériá na vyhodnotenie ponúk – 10 %,
d) iné – 42 % (v tejto časti účastníci uviedli, že by malo ísť o kombináciu vyššie uvedených možností).
a) áno – 80 %,
b) nie – 12 %,
c) čiastočne – 8 %.
a) uvádzajú bežné obchodné ceny – 38 %,
b) ceny sú vyššie, keďže dodávateľ nechce prezradiť svoj zámer o konečnej cene, ktorú predloží v rámci súťaže – 62 %.
a) zložitá alebo nepresná dokumentácia,
b) málo času na vypracovanie ponuky,
c) časová náročnosť vypracovania ponuky,
d) ide o neplatenú službu.
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.