xxxxxx
xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx
xxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxho usmernenia č. 10-2016
Napriek pomerne rozsiahlej metodickej činnosti a rozhodovacej praxi Úradu pre verejné
obstarávanie (ďalej len „úrad“) venxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xx
xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx x x xxxx x xxxxx xx
xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxnej na webovom sídle úradu aj v sumáre v osobitnej
záložke Nájomné byty - ÚVO (gov.sk) naďalej pretrvávajú niektoré problémy aplikačnej praxe pri jej
poxxxxxxxxxxxxxx
x xxxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx x xxxxxx xxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx x0-2016 s cieľom bližšieho a názornejšieho vysvetlenia
možnosti aplikácie predmetnej výnimky, vychádzajúc pritom predovšetkým zo záverov publikovxxxxx x
xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xx xxxxxx xxx xxx xxx xxxxx xxxxxx xxxxxxx
xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxx
xxxxx x x xxxx x xxxxna o verejnom obstarávaní
zákazkou je na účely tohto zákona odplatná zmluva uzavretá medzi jedným alebo viacerými verejnými
obstarávateľmi alebo obxxxxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx
xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxebných prác alebo poskytnutie
služby.
Podľa § 3 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní
je na účely tohto zákona zákazkou na uskutočnenie stavebných práx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xx
xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxacich s niektorou z činností uvedených v oddiele 45 slovníka obstarávania,
b) uskutočnenie stavby alebo vypracovanie projektovej dokumentácie a usxxxxxxxxxx xxxxxx
xxxxx
xx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx
xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxý má rozhodujúci vplyv na druh stavby alebo projekt stavby.
Pokiaľ má ísť o verejné obstarávanie v pravom slova zmysle, musia byť splnené jeho
charaktexxxxxxxx xxxxxx xxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx
xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxky, ako aj zmluvné podmienky pozri napr.
rozsudky vo veciach Komisia/Nemecko, C-536/07, Impresa Pizzarotti, C-213/13), ako aj vykonanie
výberu ponuxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxx xx xx xx xxxx xxxxxxxxx x xxxxxx
xxxxx xxxx x xxxx xx xxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xx „výber hospodárskeho subjektu
verejným obstarávateľom, od ktorého bude tento obstarávateľ nadobúdať na základe verejnej zákazky
práce, tovar alebx xxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx
xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxx
xxxxxxxxxnie zo strany verejného obstarávateľa, a to akékoľvek (nie len peňažné), o ktoré môžu mať
záujem viaceré hospodárske subjekty. Dôvodová správa k zákonx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xx
xxxxxxxx xx xxxxx xxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx
xxxxxxxxxxxxx v peniazoch. Definičné vymedzenie zákazky teda pokrýva aj iné formy odplaty, pri
ktorých je však nutné splniť podmienku, aby bola nepeňažná forma odplxxx xxxxxxxxxxxx x
xxxxxxxxxxx
xx xx xxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxx x xx uplatniť pravidlá
a postupy podľa zákona o verejno