Portál pre širokú právnickú aj neprávnickú verejnosť zaujímajúcu sa o verejné obstarávanie

Legislatíva

Metodické usmernenie ÚVO č. 5810-2020, súťaž návrhov, súťaž návrhov - PHZ, priame rokovacie konanie nadväzujúce na súťaž návrhov

Kategória: Metodické usmernenia Autor/i: Úrad pre verejné obstarávanie

5810-5000/2020
Metodické usmernenie
Úradu pre verejné obstarávanie
Bratislava: 14.04.2020
Listovou zásielkou zo dňa 11.03.2020 (doručenou 16.3.2020) ste sa obrátili na Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej len „úrad“) so žiadosťou o usmernenie k aplikácii zákona č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o verejnom obstarávaní“).
V úvode žiadosti citujete ustanovenia § 120 a § 123 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní ako aj § 1 ods. 1, § 2 ods. 1 a 3 vyhlášky Úradu pre verejné obstarávanie č. 157/2016 Z.z. ktorou sa ustanovujú podrobnosti o druhoch súťaží návrhov v oblasti architektúry, územného plánovania a stavebného inžinierstva, o obsahu súťažných podmienok a o činnosti poroty súťaže návrhov v oblasti architektúry, územného plánovania a stavebného inžinierstva.
V nadväznosti na to uvádzate, cit.: „V rámci realizovania súťaže návrhov podľa § 120 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní a § 1 ods. 1 písm. a) vyhlášky č. 157/2016 Z.z., s predpokladanou hodnotou, v ktorej je zahrnutá aj hodnota nadlimitnej zákazky na poskytnutie služby projektových prác nasledujúcej po súťaži návrhov, ktorú má verejný obstarávateľ v úmysle zadať podľa § 81 písm. h) zákona o verejnom obstarávaní si Vás v kontexte vyššie citovaných ustanovení dovoľujeme požiadať o zodpovedanie nasledovných otázok:
a) Do akej miery je verejný obstarávateľ povinný v súťažných podmienkach súťaže návrhov definovať opis predmetu zákazky na poskytnutie služieb projektových prác, ktoré má v úmysle následne zadávať rokovacím konaním?
b) Je postačujúce uvedené vymedziť len deklarovaním záujmu vstúpiť do rokovacieho konania so záujemcom, ktorého návrh vyhodnotila porota ako víťazný (viď § 2 ods. 8 vyhlášky č. 157/2016 Z.z.), predmet budúcej zákazky definovať len všeobecne uvedením, že sa jedná o vypracovanie projektovej dokumentácie a uvedením k tomu prislúchajúcej predpokladanej hodnoty zákazky?
c) Je verejný obstarávateľ v rokovacom konaní, ktoré nasleduje po súťaži návrhov, oprávnený zadať zákazku na poskytnutie služieb projektových prác, ktorej hodnota bude po ukončení rokovacieho konania vyššia ako predpokladaná hodnota zákazky (na poskytnutie služieb projektových prác), ktorú zahrnul do celkovej predpokladanej hodnoty súťaže návrhov v súlade s § 120 ods. 3 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní?
d) Ak odpoveď na vyššie uvedené otázky je kladná a teda verejný obstarávateľ je povinný len záväzne deklarovať záujem zadávať zákazku v nasledujúcom rokovacom konaní a túto zákazku je oprávnený definovať len rámcovo (napr. uvedením že ide o projektové služby), znamená to, že verejný obstarávateľ je v rokovacom konaní, ktoré nasleduje po súťaži návrhov, oprávnený špecifikovať poskytnutie služieb projektových prác, rokovať o ich podmienkach poskytnutia a aj o cene zákazky na poskytnutie služieb projektových prác, aj za predpokladu, že táto hodnota bude vyššia ako predpokladaná hodnota zákazky (na poskytnutie služieb projektových prác), ktorú zahrnul do celkovej predpokladanej hodnoty súťaže návrhov v súlade s § 120 ods. 3 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní?
e) V prípade, ak verejný obstarávateľ uvedie už v súťažných podmienkach podrobnejšie informácie o zákazke na poskytnutie služby (ktorá by mala byť zadávaná priamym rokovacím konaním), je týmto rozsahom služieb v rokovacom konaní nasledujúcom po súťaži návrhov viazaný? Alebo je oprávnený v rokovacom konaní napr. pôvodne v súťažných podmienkach identifikované stupne projektovej dokumentácie rozšíriť aj o iné stupne
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Aktuálne zmeny v legislatíve

Zmena nastala

161/2015 Z.z.

Novelizovaný: 1. 12. 2024  

40/1964 Zb.

Novelizovaný: 1. 11. 2024  

91/2016 Z.z.

Novelizovaný: 6. 8. 2024  

583/2004 Z.z.

Novelizovaný: 1. 8. 2024  

56/2012 Z.z.

Novelizovaný: 1. 8. 2024  


Zmena nastane

300/2005 Z.z.

Novelizovaný: 30. 12. 2024  

301/2005 Z.z.

Novelizovaný: 30. 12. 2024  

455/1991 Zb.

Novelizovaný: 30. 12. 2024  

150/2013 Z.z.

Novelizovaný: 1. 1. 2025  

79/2015 Z.z.

Novelizovaný: 1. 1. 2025  


Archív zmien v legislatíve