Portál pre širokú právnickú aj neprávnickú verejnosť zaujímajúcu sa o verejné obstarávanie

Legislatíva

Metodické usmernenie ÚVO č. 11955-2020, zadávanie zákaziek s rovnakým predmetom plnenia, rámcová dohoda, dynamický nákupný systém

Kategória: Metodické usmernenia Autor/i: Úrad pre verejné obstarávanie

11955-5000/2020
Metodické usmernenie
Úradu pre verejné obstarávanie
Bratislava: 13.08.2020
Elektronickou poštou zo dňa 30.07.2020 (doplnené dňa 31.07.2020) ste sa obrátili na Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej len „úrad“) so žiadosťou o usmernenie k aplikácii zákona č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o verejnom obstarávaní“).
V žiadosti uvádzate, cit.: „Archeologický ústav SAV robí v rôznych lokalitách Slovenska záchranné archeologické výskumy, kde na svoje plnenie potrebuje okrem svojich pracovníkov aj externých archeologických robotníkov. O tom, kde a aký výskum a v akom finančnom objeme sa bude robiť sa pracovisko dozvie až vtedy, keď vyhrá určitú súťaž a získa zákazku (napr. výstavba konkrétneho úseku diaľnice, obnova hradu, či stavba priemyselného parku) Aktuálne už má na niektoré výskumy vysúťažené dve dodávateľské firmy, ktoré zabezpečujú brigádnikov na výskumy.
Otázka znie:
1. Ak chceme na novo získanú stavebnú aktivitu vysúťažiť dodávateľa archeologických robotníkov, sčítavajú sa na dodržanie limitu zákazky všetky faktúry spolu za všetky výskumy daných firiem (jednotlivo za každú z nich?), alebo je limit pre každú novo získanú zákazku na rôznych miestach Slovenska braný ako samostatne?
2. Tým, že by sme robili VO na každý novo získaný/vysúťažený výskum na rôznych miestach Slovenska samostatne a vyhrala by v niektorých prípadoch tá istá firma, mala by limit zákazky s nízkou hodnotou na každý výskum samostatne, alebo by sa všetko sčítavalo, lebo je to jedno IČO?“
V predmetnej veci Vám poskytujeme nasledovné metodické usmernenie.
Podľa § 147 písm. h) zákona o verejnom obstarávaní úrad usmerňuje metodicky účastníkov procesu verejného obstarávania. Úrad v rámci metodického usmerňovania nepreberá kompetencie jednotlivých verejných obstarávateľov alebo obstarávateľov pri realizácii konkrétnych verejných obstarávaní, resp. nenahrádza oprávnenia a povinnosti, ktoré im z tohto postavenia vyplývajú pri uskutočňovaní verejného obstarávania. Ak by úrad v rámci metodického usmerňovania „odporúčal“ účastníkom procesu verejného obstarávania vykonať určitý úkon, takýmto usmernením by sa mohol dostať do kolízie so svojimi kompetenciami vykonávať dohľad nad verejným obstarávaním. Uvedená činnosť by kolidovala s dohľadovou právomocou úradu, ktorý by v prípade nahrádzania rozhodnutí verejných obstarávateľo
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Aktuálne zmeny v legislatíve

Zmena nastala

161/2015 Z.z.

Novelizovaný: 1. 12. 2024  

40/1964 Zb.

Novelizovaný: 1. 11. 2024  

91/2016 Z.z.

Novelizovaný: 6. 8. 2024  

56/2012 Z.z.

Novelizovaný: 1. 8. 2024  

121/2022 Z.z.

Novelizovaný: 1. 8. 2024  


Zmena nastane

300/2005 Z.z.

Novelizovaný: 30. 12. 2024  

301/2005 Z.z.

Novelizovaný: 30. 12. 2024  

455/1991 Zb.

Novelizovaný: 30. 12. 2024  

305/2013 Z.z.

Novelizovaný: 1. 1. 2025  

575/2001 Z.z.

Novelizovaný: 1. 1. 2025  


Archív zmien v legislatíve